Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

fredag 8 december 2017

Ljuger inte

Våra hundar lever ju som familjehundar. Vi har inget hundhus/hundrum mm de har tillgång till
hela huset /soffa och sover i våra sängar.
Lite bildbevis =D
Fast iof lite ljug för Caspian vill inte sova i sängen utan han vill ligga bredvid på min sida.
Då vi har det svalt i sovrummet gillar han att sova i sitt back on track täcke
på sin sacokudde om stoppad med täcke.
Då mår han som en prins!
Han börjar ju komma upp i ålder . Fyller 10 år i april och 
vi märker att han är lite stel och "gubbig" ibland ;)
Men vår allra finaste prinskorv.
Fniss för mig prinsen för Mickan korven = prinskorven
så här såg det ut när jag krupit i säng lite innan Uffe och Smulan i går kväll.
Lagt sig tillrätta ovanpå mina ben till en början sen lägger de sig tillrätta
vid mitt huvud /axel,

Imorse bestämde jag mig för att dra mig lite sen de fått frukost och 
istället för att gå upp till sovrummet tog jag sängen i valprummet .
Tog inte lång stund förrän det såg ut så här.
Ser ni Mimme under JoJo?


Mor och dotter <3 p="">
Fast Fidelie syns inte för hon värmer min onda rygg och Caspian ligger som vanligt
nedanför.
Smulan då?
Som jag sagt innan hon är husses hund och är alltid med honom när han är hemma.
Helt självvalt och när husse är på jobb så ligger hon gärna i "deras" tv soffa eller
i sin goa hundbädd och väntar på att han ska komma.
Jag tror att det lite beror på att hon inte bodde här som liten utan kom tillbaka
som 5 månaders valp rädd och osäker. Uffe blev hennes de andra hundarna fanns ju ständigt hos mig.
Men är husse hemma då delar hon gärna fåtölj /soffa  mm.
Ja och där svävade jag ut i bloggen =D
Ibland när jag vaknar på morgonen med hundarna tätt intill mig känner jag mig så rik!!
Trevlig helg på er alla!

Inga kommentarer: